SolidX vinner ramavtal med CSN

Solidx AB (publ) har idag nöjet att meddela att bolaget har vunnit ett ramavtal med Centrala Studiestödsnämnden (CSN) för leverans av IT-konsulttjänster. Ramavtalets totala värde är 300 miljoner SEK och sträcker sig över fyra år, med start den 1 januari 2025. Denna upphandling syftar till att tillgodose CSN:s behov av IT-konsulttjänster samt konsulttjänster inom närliggande områden under en maximal ramavtalsperiod om fyra år. Leveranser av konsulttjänsterna kan ske både på plats hos CSN, på distans eller som en kombination av dessa, beroende på uppdragets krav och CSN:s specifika behov. Ramavtalet omfattar leverans av kvalificerade IT-konsulttjänster som kommer att stödja CSN i deras strategiska och operativa IT-utveckling. Avtalet löper fram till den 31 december 2027, med en option på förlängning med ytterligare ett år, vilket innebär att avtalet som längst kan gälla till och med den 31 december 2028